Tuesday, March 15, 2011

WANITA YANG DIRINDUI SYURGA ;))

Posted by erynna_aLI at 4:07 PM 0 comments
                                                      ASSALAMUALAIKUM..
                                              teman-teman yang dikasihi allah sekalian


hye pd readers2 y sydi membaca ;))
sesungguh yerw kowng sume mmg pndai membaca heheee.. =D rynn na share lagi ap y rynn da bce tntang satuu buku karya  "BESTARI" ny..tajuk yerw sajee da wat rynn tol2 na taw sapekah wanita y amat bertuah tuu..


okeyh!! kembali pd topic sebenar..ap y anda taw tentang topic ny?? "WANITA YANG DIRINDUI SYURGA" ryte ??dasyat en..?? bukan wanita yang rinduKAN syurga tapi syurga y merindui mereka..sungguh bertuah yerw mereka..


MEREKA TUU SAPE ???


meraka tuu adalah srikandi-srikandi islam yang terulung yang mungkin kowng ad bce tentang kisah mereka ad yang rynn and kowng lagsung ta pena dega nemeywe en.. ;)) hanya RM11.OO sahaje..rynn da bce buku ny p bru sparuh ;)) ta ckup time la na bce p seriesly amat...amat..amat dan teramat lah best..




sinopsis yerw ye .. <3 <3


43 orang srikandi Islam yang ini terdiri daripada isteri-isteri dan anak Rasulullah s.a.w, isteri Khulafa ar-Rasyidin serta wanita terbilang yang hidup pada zaman baginda. Meskipun jasad mereka telah terkubur, namun segala keperibadian mulia wanita solehah ini terus dikenang kerana teguhnya diri menyayangi Islam. Sama-samalah kita jadikan kekentalan iman dan pengorbanan srikandi ini sebagai teladan dalam melayari kehidupan.

MUTIARA KATE ;))))


Ingin sekali aku menjadi sepertimu...semekar iman srikandi Islam
terus-terusan dikenang kerana teguhnya menyayangi Islam, 
berjihad demi Islam dan hidup untuk Islam. 



"orang yang beriman dan beramal soleh,maka mereka itulah penghuni syurga dan mereka itulah penghuni syurga dan mereka berada kekal didalamnya.."


"dunia ini adalah perhiasan.Sebaik-baik perhiasan adalah dunia adalah wanita solehah."




"wanita yang matang biasanya bijak menguruskan perasaan.Keyakinan diri adalah kekuatan dirinya yang menjadi santapan emosi.Wanita matang tidak akan membiarkan diri larut dalam tekanan perasaan sehingga mengorbankan kredibiliti peribadinya.Wanita yang bijaksana mampu mengubah sahara yang gersang menjadi taman yang segar menghijau.Sesungguhnya,kebahagiaan itu hadir setelah KESUSAHAN "

what way ur choice ??



Sesunguhnya na mendapatkan SYURGA allah itu diharungi pelbagai dugaan dan rintangan tapi NERAKA dipagari pelbagai kesenagan.."MASYAALLAH"

P/S :Jadilah wanita seperti seperti didalam botol kaca cantekk dilihat tapi tidak mudah untuk mengambil.. ;))
                                                    wsalam...teng for reding ;)))

Monday, March 14, 2011

SENYUM TA PERLU KATA APA-APA ;)

Posted by erynna_aLI at 4:11 PM 1 comments
                   
                      hye..OoOoPPpssss!!!
                     assalamualaikum.. ;)

HAHA..tjuk entry kli ny sume da pena dega en ??yang dinyanyi en oleh malique feat najwa ryte ??


okeyh!! 
bukan na cite pasal tjuk entry too saje tapi rynn na share nan kowng ngak klebihan owng yang sukea senyum ny, ;)))

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

oryte..;))
berbalik pada lagu diatas..cpe taw nyanyi lagu ny..??angkat kening'oOlLs sebelah.. (huhu!!agak rmai)hihihi...
tenok anda owng len juga akan senyum..u'oOlLs rase too magic ker?bukan snang taw nak wat owng senyum..u'oOlLs percaya ta??


                       akU tEtAp akU.;)))

                    MEREKA JUGE SUKE SENYUM ;))

da cukup untuk merapu..k teruskan..
jom kite selidik kelebihan senyum !!
  1. Senyum membuat kita lebih menarik. Kita akan selalu tertarik pada orang yang selalu tersenyum. Orang yang selalu tersenyum punya daya tarik tersendiri. tetapi sebaliknya senyum ley membuat mereka tertarik.;))
  2. Senyum mengubah mood kita. Ketika kita merasa jatuh atau “down” try la untuk tersenyum. Mungkin  mood kita akan berubah menjadi lebih baik.;))
  3. Senyum dapat merangsang orang lain tersenyum. Ketika seseorang tersenyum maka senyum tersebut akan membuat suasana menjadi lebih cerah, mengubah mood orang lain yang ada disekitarnya dan membuat semua orang menjadi senang. Orang yang suka tersenyum membawa kebahagiaan buat orang yang ada di sekitarnya. Seringlah tersenyum maka anda akan disukai oleh  orang ramai.;)))
  4. Senyum dapat mengurangi stres. Stres secara nyata dapat muncul di wajah anda. Senyum membantu mencegah kesan bahwa kita sebenarnya sedang lelah atau merasa “down”. Jika anda sedang stres try la untuk tersenyum, maka stres anda akan berkurang dan anda akan merasa lebih baik untuk membuat langkah selanjutnya.;))
  5. Senyum menurunkan tekanan darah anda. Ketika anda tersenyum, maka tekanan darah anda akan menurun. Jika anda tak percaya, anda boleh mencubanya sendiri, jika anda memiliki alat pengukur tekanan darah di rumah anda..;))
  6. Senyum dapat melenturkan kulit wajah dan membuat anda terlihat lebih muda. Otot-otot yang digunakan untuk tersenyum ikut membuat anda terlihat lebih muda. Jika anda ingin sesuatu yang beza, maka berikan senyum anda sepanjang hari, maka anda akan terlihat lebih muda dan merasa lebih baik.;))
  7. Senyum membuat anda tampak sukses. Orang yang tersenyum terlihat lebih percaya diri dalam menjalani hidupnya. Cubalah tersenyum saat anda melakukan pertemuan dan saat ada janji.;)))
  8. Senyum membuat anda tetap positif. Senyumlah! Lalu sekarang cubalah berpikir sesuatu yang negatif tanpa berhenti tersenyum. Sulitkan? Karena ketika anda tersenyum maka senyum tersebut akan mengirimkan sinyal ke tubuh anda bahwa “hidup anda saat ini baik-baik saja”;)))

            BUNGA POWN TAW SENYUM APA LAGI MANUSIA ;))

JANGAN JADI "blue" JADI "YELLOW" ;)))


P/S ; SENYUM ITU SEDEKAH JIKA U'OLLS TA MAMPU SEDEKAH HARTA 
SEDEKAH LAH SENYUMAN KERANA IA JUGA UBAT TOK MEMBE YG TERLUKA..PEACE!! ;))

bile aty berkata mulut bergelora ;))

Posted by erynna_aLI at 2:53 PM 0 comments

                                                           Bismillahirahmanirahim....
assalamualaikum..hyeee preeeps!!

aii da lme ta make over MY GALLERY ALOLA ny..bz dong ta ckup sfat d'buatyerw (agaak melam bz ak nyh ;) )  hehee last week adalah ary kehujanan,keselambakan (adoii at mane balaja b.m dlunyh),kerinduan,ketandusan & ke...ke.. y sewaktu dganyerw huh!!!

notng too say larh sebenaryer sje membuat auta sahaja hahah (sewel ta dapt dbedung lagi )...

okeyh!!

let's go too de real topic (mcam ad jee..)
pada hary jumaat bertarikh 11hb march 2011 (sangat la formal ) huhuuu rynn ad klas motivation skill..And cm bese laa ap lagi law ta ceramah motivasi p nseb bek la cramah too ta membuat student2 at dlm dewan tuu menguap sperti bluehippo ;) dan KAMI ap lagi huhu..start la model photoshot KAMI (semengah sgguh)

DAN...
tidak semene-mene ngah sedap2 jd model dewan (dewan lagi lawa oot) nAme  ak dipanggil tok jd pengerusi majlis time too..punye laa blurrr tanpa perasaa ak melangkah dengan penuh getaran sperti (getaran tsunami di ACEH) dlm aty "(macam time tsunami ak ad lak enn )"..ak wse time too punye laaa ta terucap pape.. kaki pown ntah pjak bumi ker ta..ADOIII!! ak wse na bling penyapu j at spe y sugesst nme ak tok jd m.c ary too..sumpah dalam aty!! +_+!!

HAHAHA....
mulut berbicara tapi sore ntah melayang kemana ;)

aaa....arrr..assalamualaikum huh!!
ketat yerw kotak sore ak ny..ehem..ehem!!(mengigil spt berdepan dgan hantu)
;) ak senyum tampa motif adush!! ap ak na cakap ny..(otak berlari2 mencari idea)..




                                                            yang pasti ini bukan aku =p


IDEA plssss!!!!
                




                                                                                  
                                                                                  

dengan azam ta la rela dimalukan ..cheeewaaahh!!
aku meneruskan juga..actually cite-cite ak na jd entertainment huhu (poyo jee)..really keyh!!ak memang na jg pengacara seriesly ak teringin sgt2 law ad j cbang na j msuk p disebabkan kekhuatiran ak ny agak melampaw jadi ia telah mematahkan semangat ak..emmm cewe!! (bak kate chef ak cik izzuddin) hehehe..
ak dengan tanpa skrip wlaupun dalam otak da stand-by ak tolak tepi k idea too..ak langgar j ap y ak ptut lgaar hehe..(tersangat la gpoh rynn)..

lastly...ak telah berjaya mengawal kegetaran di dada (amboii) heheeee,,
ak telah melaksanakan tugas ku dengan exaclent!!(bukan Na blagak tapi ny kyataan guys!!)ak wase mereka tertawan dengan sore ku y agak unik ny rugi law ta dega..series y mendegar akn kerinduan beb!!(stop angkat bkul sendiri rynn)hahaha..

and de importan thing ak dapat menyakinkan diri ak y kalau na kan sesuatu kite kne buang wse y negatif too sbb prsaan too ta akn bwk kite kemane..tol en u'oLLs ?? yeahh!!

tengs too kak mimi & alynn krana byk membantu wlaupun kak mimi asyk glak j ngok mke rynn hehe,,,bak kate kak mimi "cute j mke rynn ckp at dpn nan mke blur cm too"(ad kerw kak mimi cakap cm too ??) hahahaa sumpah ta na wat ke bluurr ag ;))


p/s :dont judge de book by its cover,,hehehe (langsung tade kene mengene)
      tengs cos bce krangan ntah pape ny merap j tuuhhh!!  (-_*)

Tuesday, March 8, 2011

kERANA-MU AKU BERUBAH ;)

Posted by erynna_aLI at 1:59 PM 0 comments
Gadis..
kau cantik pada pandangan
lahirmu menjadi permata 
belahan jiwa ayah bonda..

Gadis
tika kau memandang dunia indah
kaukau hiburkan jiwa raga
hingga hampir ternoda..

Gadis
berhiburlah seadanya
kerana dunia persinggahan cuma
pelabuhan semantara buat perantau
yang duduk melapaskan lelah
menyediakan bekal,menyemai benihkemudian berlepas pergi
ke alam abadi persinggahan abadi

Gadis
duniamu indah
namun usah kau terpedaya jauh lalu membiarkan dirimu
menjadi habuan nafsu bermaharajalela
pergunakan akal  dan hati untuk berfikir
mata dan telinga untuk berwaspada
kutipla sebanyak-banyak bekalan amal
untuk persinggahan abadi
persinggahan yang maha indah, maha segala
ITULAH SYURGA-NYA

HALAL KERW HARAM ???

Posted by erynna_aLI at 12:53 PM 0 comments



                                               ASSALAMUALIKUM mY lovely  followed fwend ;)
             hye !!pg ny rynn tade klas so tok m'ilangkan bosan dari titow j rynn pown na update la cket
'GALLERY RYNN ALOLA" ;) ny, lagi pown wse da lme myepi tnpa setitik lakar at blog ny.................
                                                              (merapu sudaaaa =p )

okeyh!!berbalik tntag ap y rynn da 2lis dlm blig kali ny adalah...jeng..jeng...hehehe..(macam panas je)
over suda..hehehe..rynn cite cket ye mlm khamis ary 2 ada usrah dkat suraw so rynn nan membe pown
pergilah (mmg tiap2 mggu pown pegi hehe )dan tjuk yang ustaz 2 huraikan adalah 'HALAL & HARAM'
                                                 makanan & produk dlm islam..



seda atau tidak kita ta pasti apa yang kita guna atau beli 2 halal tidak lagi2 sekarang ny cop halal boleh di
                                                 copy2 sebigitu mudah kan u o'lls....
                                                                                                                                                                                      
                            




BOYCOTT ISRAIL!!


COCA-COLA  yang menyerupai iman dan makmum yerw adlah botol coca-cola..


  kat ats tu salah satu contoh2 yang tesenarai 'haram' dalam islam..so pada followed rynn and apda diri rynn sendiri sebelum membeli sesuatu barang/makanan tu haruslah memilih bukan dari segi luar yerw saje tapi dalam tu jga kene amex taw..


'Bak kata ustaz 2 ' :"SETITIK HITAM JIKA TIDAK DIBERSIHKAN AKAN MENGOTORKAN
                                                                    HATI KITA"



p/s : ISLAM itu INDAH dan tidak pernah menyukarkan walau bagaimana pown keadaan kita.. ;) ;)
      

anda mahu masyuk?? kLIk sAJe..sEnangkAn :)

 

~gALLerY rYnN aL0La~ ;) Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Birthday Gift Idea