Tuesday, March 15, 2011

WANITA YANG DIRINDUI SYURGA ;))

Posted by erynna_aLI at 4:07 PM
                                                      ASSALAMUALAIKUM..
                                              teman-teman yang dikasihi allah sekalian


hye pd readers2 y sydi membaca ;))
sesungguh yerw kowng sume mmg pndai membaca heheee.. =D rynn na share lagi ap y rynn da bce tntang satuu buku karya  "BESTARI" ny..tajuk yerw sajee da wat rynn tol2 na taw sapekah wanita y amat bertuah tuu..


okeyh!! kembali pd topic sebenar..ap y anda taw tentang topic ny?? "WANITA YANG DIRINDUI SYURGA" ryte ??dasyat en..?? bukan wanita yang rinduKAN syurga tapi syurga y merindui mereka..sungguh bertuah yerw mereka..


MEREKA TUU SAPE ???


meraka tuu adalah srikandi-srikandi islam yang terulung yang mungkin kowng ad bce tentang kisah mereka ad yang rynn and kowng lagsung ta pena dega nemeywe en.. ;)) hanya RM11.OO sahaje..rynn da bce buku ny p bru sparuh ;)) ta ckup time la na bce p seriesly amat...amat..amat dan teramat lah best..




sinopsis yerw ye .. <3 <3


43 orang srikandi Islam yang ini terdiri daripada isteri-isteri dan anak Rasulullah s.a.w, isteri Khulafa ar-Rasyidin serta wanita terbilang yang hidup pada zaman baginda. Meskipun jasad mereka telah terkubur, namun segala keperibadian mulia wanita solehah ini terus dikenang kerana teguhnya diri menyayangi Islam. Sama-samalah kita jadikan kekentalan iman dan pengorbanan srikandi ini sebagai teladan dalam melayari kehidupan.

MUTIARA KATE ;))))


Ingin sekali aku menjadi sepertimu...semekar iman srikandi Islam
terus-terusan dikenang kerana teguhnya menyayangi Islam, 
berjihad demi Islam dan hidup untuk Islam. 



"orang yang beriman dan beramal soleh,maka mereka itulah penghuni syurga dan mereka itulah penghuni syurga dan mereka berada kekal didalamnya.."


"dunia ini adalah perhiasan.Sebaik-baik perhiasan adalah dunia adalah wanita solehah."




"wanita yang matang biasanya bijak menguruskan perasaan.Keyakinan diri adalah kekuatan dirinya yang menjadi santapan emosi.Wanita matang tidak akan membiarkan diri larut dalam tekanan perasaan sehingga mengorbankan kredibiliti peribadinya.Wanita yang bijaksana mampu mengubah sahara yang gersang menjadi taman yang segar menghijau.Sesungguhnya,kebahagiaan itu hadir setelah KESUSAHAN "

what way ur choice ??



Sesunguhnya na mendapatkan SYURGA allah itu diharungi pelbagai dugaan dan rintangan tapi NERAKA dipagari pelbagai kesenagan.."MASYAALLAH"

P/S :Jadilah wanita seperti seperti didalam botol kaca cantekk dilihat tapi tidak mudah untuk mengambil.. ;))
                                                    wsalam...teng for reding ;)))

0 comments on "WANITA YANG DIRINDUI SYURGA ;))"

Post a Comment

anda mahu masyuk?? kLIk sAJe..sEnangkAn :)

 

~gALLerY rYnN aL0La~ ;) Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Birthday Gift Idea