Monday, March 14, 2011

SENYUM TA PERLU KATA APA-APA ;)

Posted by erynna_aLI at 4:11 PM
                   
                      hye..OoOoPPpssss!!!
                     assalamualaikum.. ;)

HAHA..tjuk entry kli ny sume da pena dega en ??yang dinyanyi en oleh malique feat najwa ryte ??


okeyh!! 
bukan na cite pasal tjuk entry too saje tapi rynn na share nan kowng ngak klebihan owng yang sukea senyum ny, ;)))

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

oryte..;))
berbalik pada lagu diatas..cpe taw nyanyi lagu ny..??angkat kening'oOlLs sebelah.. (huhu!!agak rmai)hihihi...
tenok anda owng len juga akan senyum..u'oOlLs rase too magic ker?bukan snang taw nak wat owng senyum..u'oOlLs percaya ta??


                       akU tEtAp akU.;)))

                    MEREKA JUGE SUKE SENYUM ;))

da cukup untuk merapu..k teruskan..
jom kite selidik kelebihan senyum !!
  1. Senyum membuat kita lebih menarik. Kita akan selalu tertarik pada orang yang selalu tersenyum. Orang yang selalu tersenyum punya daya tarik tersendiri. tetapi sebaliknya senyum ley membuat mereka tertarik.;))
  2. Senyum mengubah mood kita. Ketika kita merasa jatuh atau “down” try la untuk tersenyum. Mungkin  mood kita akan berubah menjadi lebih baik.;))
  3. Senyum dapat merangsang orang lain tersenyum. Ketika seseorang tersenyum maka senyum tersebut akan membuat suasana menjadi lebih cerah, mengubah mood orang lain yang ada disekitarnya dan membuat semua orang menjadi senang. Orang yang suka tersenyum membawa kebahagiaan buat orang yang ada di sekitarnya. Seringlah tersenyum maka anda akan disukai oleh  orang ramai.;)))
  4. Senyum dapat mengurangi stres. Stres secara nyata dapat muncul di wajah anda. Senyum membantu mencegah kesan bahwa kita sebenarnya sedang lelah atau merasa “down”. Jika anda sedang stres try la untuk tersenyum, maka stres anda akan berkurang dan anda akan merasa lebih baik untuk membuat langkah selanjutnya.;))
  5. Senyum menurunkan tekanan darah anda. Ketika anda tersenyum, maka tekanan darah anda akan menurun. Jika anda tak percaya, anda boleh mencubanya sendiri, jika anda memiliki alat pengukur tekanan darah di rumah anda..;))
  6. Senyum dapat melenturkan kulit wajah dan membuat anda terlihat lebih muda. Otot-otot yang digunakan untuk tersenyum ikut membuat anda terlihat lebih muda. Jika anda ingin sesuatu yang beza, maka berikan senyum anda sepanjang hari, maka anda akan terlihat lebih muda dan merasa lebih baik.;))
  7. Senyum membuat anda tampak sukses. Orang yang tersenyum terlihat lebih percaya diri dalam menjalani hidupnya. Cubalah tersenyum saat anda melakukan pertemuan dan saat ada janji.;)))
  8. Senyum membuat anda tetap positif. Senyumlah! Lalu sekarang cubalah berpikir sesuatu yang negatif tanpa berhenti tersenyum. Sulitkan? Karena ketika anda tersenyum maka senyum tersebut akan mengirimkan sinyal ke tubuh anda bahwa “hidup anda saat ini baik-baik saja”;)))

            BUNGA POWN TAW SENYUM APA LAGI MANUSIA ;))

JANGAN JADI "blue" JADI "YELLOW" ;)))


P/S ; SENYUM ITU SEDEKAH JIKA U'OLLS TA MAMPU SEDEKAH HARTA 
SEDEKAH LAH SENYUMAN KERANA IA JUGA UBAT TOK MEMBE YG TERLUKA..PEACE!! ;))

1 comments on "SENYUM TA PERLU KATA APA-APA ;)"

erynna_aLI on March 15, 2011 at 4:09 PM said...

ydaa ; tengs for like sygss..
always smile yeah!! ;)))

Post a Comment

anda mahu masyuk?? kLIk sAJe..sEnangkAn :)

 

~gALLerY rYnN aL0La~ ;) Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Birthday Gift Idea